Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

tisdag 28 februari 2012

Så snabbt man glömmer.

För bara några veckor sedan körde jag en sliten Suzuki Swift och svor och otrivdes med bilpendlandet. Till och med S jobb-bil, en Nissan Kubistar, slog den med hästlängder och jag bytte gärna de gånger jag kunde. Så kom en PT Cruiser till bilsamlingen som S har och jag slängde lystna blickar på den. Lite dyr att pendla med då den har turbo, så det blev inte så ofta jag kunde låna den. Sicken dröm att köra!

Sedan kom Ford Focusen in i mitt liv och bilkörning blev så mycket roligare igen. Nu är den på service, kamremsbyte och lite annat smått och gott på grannsonens gymnasium. Jag får köra PT Cruisern och det är förstås inte illa, men jag saknar min bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar