Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

torsdag 2 februari 2012

You win some, you lose some...

it's all the same to me - som Lemmy så klokt säger.

Börjar dagen med att vinna en tävling hos Lilla gumman. Jag ska i mars åka till Anttila utanför Karlstad och gå en förarutbildning på snö och is. Styra runt på en sjö - det kommer bli så kul!

Men bilen - den börjar jag bli så himla trött på. Avgassystemet är väldigt ledset men framför allt så fick har-incidenten mig att verkligen inse hur osäker min bil är. Har börjat leta igenom på Blocket efter något mer säkert, men utrymme för bilköp är knappast stort.

Ja, och sedan går mina glasögon sönder. Glasögon!? säger du. Ja, faktiskt, jag är närsynt och ska egentligen ha glasögon när jag t ex kör bil. Dessa bågar har jag haft i...hm...10 år kanske så det var väl kanske inte så överraskande att de gick mitt itu. Men nu måste jag skaffa nya, och först kanske ta och göra en syn-undersökning. Suck!

Well, well, another day at the office called life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar