Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

söndag 14 oktober 2012

Buzzning som doftar gott

I några veckor nu har jag, jobbarkompisar och vänner provat på Air wicks nya produkt - doftpinnar. Fick hem två dofter; Cool linen & White lilac och Midnight blackberry & Vanilla silk. Den förstnämnda doften fick jag faktiskt med mig från England i våras när jag köpte Air wick i sprayform. Blackberry är en ny bekantskap som doftar alldeles underbart. Den står i hallen, på hyllan i hörnet där den där förbenade kattlådan står. Cool linen har jag placerat på toaletterna och det är en fröjd att vara där - även om det är ostädat ;)

Det är en snygg liten flaska med olja som du stoppar de medföljande pinnarna i. Många pinnar för mycket doft, färre pinnar för lite mindre. Tilläggas ska dock att i och med att det är en stor öppning för pinnarna, så blir doften, oavsett antal pinnar, ganska stark till en början. En arbetskamrat har tejpat över öppningen och stuckit ner pinnarna för att få det hela att dofta mindre och hålla längre. Det hade kanske varit smart om det var någon slags perforerat skydd redan från början.

Men alla testare är mycket nöjda! Produkten ska kunna köpas i dagligvarubutiker och kommer säkerligen att dyka upp i mitt hem igen.



2 kommentarer:

  1. Det låter alldeles underbart!
    Vet du när de kommer att finnas att köpa i butik?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ingen aning - men jag kan faktiskt ha en flaska kvar... Spar den till dig :)

    SvaraRadera