Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

tisdag 2 oktober 2012

Nära ögat

Nu på eftermiddagen (efter skoltid) stod jag och pratade med min kollega. Längre bort i korridoren finns fritids där barnen, de mina, är. Hör plötsligt högljudd gråt och tänker, det låter som Loke. Sedan kommer en av fritidsfröknarna springande och ber mig att komma fort för Loke har gjort illa sig.

I soffan sitter han, blodet rinner från ögat och det krävs en hel del torkning för att se att han har slagit upp ett jack i ögonlocket efter att ha fått en gunga på sig. Lilla älsklingen! Det var bara att packa ihop, samla barnen och ta en liten enögd 6-åring hem.

Det ser dock ut att sluta sig fint och han säger själv att det känns okej i själva ögat - att han kan se, om än lite mindre p g a det svullna ögonlocket. Puh! Det var lite stressigt där ett tag innan jag kunde se hur pass illa det var.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar