Var tvungen (ja faktiskt, har legat halvt sömnlös i natt) att skriva av mig kring mitt missnöje med Telia, eller främst butiken i Gränby Centrum i Uppsala. Så då skriver jag förstås på facebook, för att få lite sympati:
Eftersom vi är mer eller mindre livegna att använda Telia här på landet (och varit nöjda utifrån de förutsättningar vi har), så försöker jag alltid backa upp dem vid kritik. Men nu är jag så himla missnöjd med bemötandet i butiken i Gränby, så jag tänker spy ut lite galla här på facebook.
Den 10 juni, glad i hågen, införskaffar jag en Samsung S4. I erbjudandet ingår en 7" tab - attraktivt för många. Så jag frågar först om det finns kvar några tab, tjejen ser två i datorn så vi fortskrider med abonnemangsbytet. Men när hon ska plocka fram taben hittar hon inga. Med försäkran att höra av sig när de kommer in i butik, nöjer jag mig med att bara ta telefonen då.
Den 28 juni har jag inte hört något, så jag stannar till och går in och frågar vad som händer. Får då svar att 7" är helt slut centralt, så chefen har gett 10" till en del kunder. Men, det kan inte killen göra där och då, utan jag måste prata med chefen på måndagen.
Den 30 juni åker jag alltså in och förklarar mitt ärende för säljaren. Hon säger då att ja, jag ska få 10" men tyvärr är de slut i butiken och i butiken på stan. Jag frågar om det ens ligger någon beställning på mig, och det kollar hon upp och säger att ja, det står att jag ska ha en.
15 juli ringer jag Telias kundtjänst (för till butiken kan man inte ringa). Hon kunde inte se någon beställning på mig, men ber att återkomma nästa dag. Det gör hon, då den 16 juli, med beskedet att det inte ligger inne någon beställning på mig. Så jag ilsknar till på riktigt. Åker de där 5 milen enkel igen och får prata med ännu en säljare som förklarar att min beställning ligger bara i butiken och nej, det har inte kommit in några 10" eftersom de hade ett erbjudande på dem också, så de tog slut. Och nej, tyvärr, tyvärr så vet de inte när de kommer in. Jag försöker verkligen stå på mig, utan att bli otrevlig, så hon skriver en lapp (jag ser vad hon skriver) till "min" säljare om att hon ska ringa mig eftersom aktuell säljare inte vet vad vi har bestämt.
Det var i tisdags. Ingen har ringt...
På måndag är det 42 dagar sedan jag blev lovad en tab. Jag har flera alternativ som Telia skulle kunna erbjuda mig i kompensation - men jag är mest intresserad av vad de tänker göra för att göra mig till en nöjd och glad kund igen.
Jag passade även på att skriva något mer kortfattat på deras fb-sida under ett inlägg om surfplattor. Då skriver de att de vill att jag skriver ett privat meddelande till dom. Kopierar texten här ovan, samt tillägger att jag hade varit missnöjd, men nöjdare, om de under den här tiden hört av sig kring fördröjningen. De kunde också från början lagt undan en 10" tab då det bestämdes - eftersom jag faktiskt måste ha stått högt på listan.
Nåväl, får snart svar tillbaka att hon verkligen beklagar det som hänt och att hon ska kontakta butikschefen som får kontakta mig med en lösning.
Så nu är det upp till bevis Telia. Om jag fick bestämma, så skulle jag bums få en tab 3:a och någon slags "sveda och värk"-kompensation. Men jag ska inte lösa problemet, det ska dom. Nu hänger förtroendet på en skör tråd.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar