Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

fredag 18 maj 2012

Annamaria Pinter!

Det är verkligen fullspäckat schema. Igår spenderades hela dagen med Annamaria Pinter som är en fantastisk pedagog och som skrivit en bok om att undervisa elever i engelska som andraspråk. Vi fick göra "activities" som ger flera olika möjligheter till att öva prata och skriva. Men mest satt vi bara och insöp hennes fantatiska kunskap i att undervisa.

Efter lunch (en av de godaste pizzor jag någonsin ätit!) fokuserade vi på dagens skolbesök och det brittiska skolsystemet. Visste ni att barn som är fyller 4 år innan 1 september börjar skolan på hösten, men fyller man 1 september och senare väntar man ett år. Det kan därför vara ganska så stora skillnader i klassen- i ålder och färdighet. Jag ska dela med mig mer senare, för snart ska jag ta bussen till skolan vi ska besöka.

Som en bonus fick vi lyssna på en föreläsare som heter David Nunan. Han är tydligen väldigt känd inom ESL-världen (ESL=English as second language) och är numera miljonär på föreläsningar, avhandlingar och kursböcker.

Lyckades ta mig hem med bussen och där väntade en groteskt stor middagstallrik med kalkon, potatismos, kokta grönsaker, Yorkshire pudding och korv. Det syntes knappt att jag hade ätit när jag tillslut gav upp. Sedan satt vi och pratade till pappan Leigh kom hem och tog oss till Tesco, som är en lågprisstormarknad. Där hittade jag mer böcker och billiga kläder till killarna.

Men nu måste jag skynda mig till bussen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar