Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

torsdag 17 maj 2012

En ny familj

Gårdagen var lite nervös ska jag ärligt säga. Det här med att bo hos en värdfamilj kändes inte helt kul.

Men först lyckades jag ta mig runt Kenilworth, shoppa lite böcker och spel och ta mig till universitetet med bussen. Hittade gruppen och fick en rundvandring och spenderade ännu lite mer pengar på böcker.

Sedan stod vi som små vilsna barn och väntade på att våra värdar skulle komma och hämta oss. Larvigt att vara nervösa kanske, men ingen var direkt sugen på att behöva vara sociala dygnet runt. Men så kom min Mrs Bates och jag får höra att jag är hennes första "homestay". Vi klickade ganska så direkt och hon har verkligen gjort allt för att jag ska trivas så bra som möjligt. Hennes hem är väldigt engelska med massor av små prydnadssaker och inget köksbord eller soffbord. Men man tar seden dit man kommer och äter middag och frukost med bricka framför TV'n ;)

På kvällen träffades några av oss på en pub i Ealsdon, dit vi blev skjutsade av en av de andra tjejernas "mamma" och jag blev sedan hämtad av min familj när jag ville hem. Vi har fått busskort från universitetet och taxi är inte dyrt, men det känns förstås tryggt att bli skjutsad - som jag även blev till universitetet i morse.

Det är späckade dagar. Just nu har vi lunch efter en förmiddag med fantastiskta Annamaria Pinter, vars bok vi läst på kursen Engelska för yngre åldrar. Eftermiddagen blir mer med Annamaria samt en spännande föreläsare. Ikväll har jag lovat Mandy ("mamma") att vara hemma och umgås.



2 kommentarer:

  1. Så mysigt ;)) men jag förstår känslan hihi......ha det så jättebra!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Kul när det klickar! Det gjorde det med familjen jag bodde hos när jag gick lärarutbildningen men inte riktigt när jag var på fortbildning.

    SvaraRadera