Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

måndag 14 maj 2012

Incheckad men opackad

Efter en lång och händelserik dag på jobbet så är det nu dags att byta fokus och börja tänka på engelska. Hade först tänkt att jobba imorgon - vara en duktig flicka och undervisa och ha ett utvecklingssamtal. Men så kände jag idag att nä, jag orkar inte stressa ikväll för att bli klart med allt. Att ställa klockan på 05.20 imorgon och ha den vanliga morgonhetsen + packningsstress. Så jag ordnade till det så jag nu kan ta en liten sovmorgon med barnen, äta frukost tillsammans, lämna på förskolan, packa ihop och sedan resa iväg.

Parkering är bokad och betald. Jag är incheckad och har valt fönsterplats. Tror jag fått med mig alla papper jag behöver. Så nu är det bara själva klädpackandet kvar...i vilket jag bestämt mig för att briljera och bara ta med det absolut nödvändigaste. Vet att det blir shopping. Vet också att jag alltid har rena kläder med mig hem igen. Wish me luck ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar