Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

söndag 17 juni 2012

Äntligen är det dags!

Imorgon ses vi närapå 200 lärare i Bålsta för årets Lärardagarna. Känner mig väldigt privilegierad som får vara med tredje året i rad. Årets tema känns extra angeläget: Lust och leda. Ser fram emot spännande föreläsare, diskussioner och interaktioner med andra lärare och speciellt med några av mina ordförandekollegor som jag skrattade gott med i höstas under vår utbildning.

Uppladdningen kunde dock varit lite smidigare. Freakade över ett eventuellt huvudlössangrepp på minstingen vilket gjorde att hela familjen nu är inkladdade i AntiLice och sängkläder är bytta. Lägg till berget med tvätt och påsar med gosdjur. Fast å andra sidan, inte så dumt att då åka iväg och på bo fint hotell medan sambon får röja upp ;)

Just det, kanske ska tillägga att jag borde läst på lite innan om huvudlöss. De är inte svarta prickar - så antagligen är allt gjort i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar