Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

torsdag 31 januari 2013

Av hänsyn...

till min väldigt vattenkoppiga son, ska jag inte lägga ut någon bild på honom i bara kalsonger med massor av prickar. Av hänsyn till dig som läser också kanske.

Svante visar hittills inga tecken - vilket är förhoppningen då han borde ha exponerats först och mest i femårsgruppen. Men det blir väl som alla säger; när den ena är frisk blir den andre sjuk.

Jag har ju varit hemma en vecka nu (med egen sjuka) och känner verkligen behovet (och kravet) att vara på plats på måndag. S som måste vab:a när jag är borta onsdag em-fredag behöver förstås också jobba innan han blir hemma. Så det är uppe för förhandling, men kan även sluta med slantsingling.

Undrar hur många lärare som skulle svara att de känner press och stress över att inte vara på jobbet p g a sjukdom eller vab, i en undersökning. Typ 150%?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar