Ibland går livet upp och ibland går livet ner. Där emellan händer kanske ingenting. Här handlar det inte om trendig inredning, harmoniskt familjeliv eller spännande resor. Här handlar det om verkligheten - mitt liv, min familjs liv - for better and for worse.

tisdag 13 september 2011

24 timmar

Från att jag vaknade hemma hos min mamma igår, tills jag fick lägga mig i en mjuk, skön säng, var jag i princip uppe 24 timmar. Sov förstås på planet - men roade mig också med att se på filmer. De många flygbytena tar dock ut sin rätt, det blev fyra flygningar under dygnet och en hel del traskande där emellan för att byta terminaler. Säkerhetskontrollen är jag nu en mästare i - i New York blev man till och med helröntgad!

När jag lokal tid klockan 21 kom fram till Montgomery, stod hela familjen Mattox och väntade. Vilken härlig syn och så fantastiskt trevliga (och då inte på det ytliga sättet). Det här kommer att bli en fantastisk vecka :)

Här i Wetumpka, AL är klockan nu 6.42 och jag och Leslie ska snart åka iväg till hennes skola där jag ska träffa elever, lärare och rektor. Det känns väldigt pirrigt, men jag tror säkert det kommer att gå bra. De förstår ju att jag inte har engelska som mitt modersmål och är mycket imponerade redan av hur bra de tycker att jag pratar.

Så en rapport från dagen kommer när vi har kväller här :)

1 kommentar:

  1. Hej Alexandra!
    Skönt att du kom fram ordentligt. Nu följer jag dig och din resa.Njut av äventyret..
    Åsa Törmä

    SvaraRadera